kolmapäev, 4. veebruar 2015

Reis teise linna

Terekest head kaasaelajad!
 Tänan teid, et te nii usinalt olete minu lugude lugemiega tegelenud. Hea on teada, kui leidub inimesi kellele siinsed kirjutised mõnikord ajasisustuseks on saanud.

Kas sa oskaksid mulle vastata milline linn maailmas on kõige sildade rohkem? Arvatavasti esimesena tuleks meelde Amsterdam? Samas kui mõtlema hakata on veel suuri linnu vee ääres, New York on üks meeletult suur linn, Veneetsia on lihtsalt tuntud veekanaltänavatega (ei tea kuidas neid nimetatakse, kui on spetsiaalne nimetus) ning seetõttu on seal palju sildu järelikult. Amsterdami tänavaid teavad kõik, kus iga 20 meetri tagant(ei ole mõõtmas käinud, ma lihtsalt oletan) on vast üks sild ning ära unusta ka Londonit, mis asub Thames´i jõe kaldal 8 miljoni elanikuga. Et milline linn maailmas siis on kõige sildade rohkem?

Ma käisin eelmine nädalalõpp/vahetus hostemaga Hamburgis, neljapäevast-pühapäevani. Ta töökollektiiv tegi ühise väljasõidu ja õnnestus mind kaasa võtta. Plaanitud oli muusikali vaatama minna, ühiselt õhtust süüa ja linnale ring peale teha. Kõike seda ja veel muudki jõudsime teha.

Hostema ütles, et Hamburg on kõige elavama ööeluga linn Saksamaal, sest siin on ainsana(võin eksida) Amsterdamile tuntust toonud tänavaga sarnane uulits(tänav). Kõik ju teavad punaste laternate tänavaid Amsterdamis, et need seal eksisteerivad. Ka Hamburgil on oma, tänava nimeks on Reeperbahn. Ja meie hotell asus selle tänava alguses. Ega ärgem sellest tänavast nüüd kõige hullemat lootke, päevasel ajal on see täiesti tavaline tänav, kus on bussipeatused, kiirtoidukohad, politseikeskus, baarid, mõned restoranid jne. Logistiliselt on see tänav heas kohas, ei ole kesklinnast kaugel, sadama lähedal. Hotell oli väga korralik. Aga öösel muutus tänav elavamaks, kui päike loojus pandi värvilised tuled põlema ja muusika mängima. Me magasime aken lahti ja tuba oli selle peatänavapoole. Ilusti oli kuulda kuidas mitu erinevat muusikat mängivad, aga magama jäämist ei häirinud, siiski niivõrd tänava alguses elasime.

Sõit Hamburgi algas neljapäeva hommikul rongiga Berliini ja edasi lõpp-sihtkohta. Kokku meid läks 24 inimest, kõik ema praksisest. Tal on seal 3 kirurgi(tema kaasaarvatud), 2 hambaarsti ja ülejäänud õed. Kirurgid on kõik üle 50, hambaarstid 30 ringis ja õed on siis erinevas vanuses noorim(õpib amtikoolis) 16-30 arvan ma ka, aa ja kaks koristajat olid ka kaasas.

Üks muu info mida teada sain, 1.jaanuarist 2015 võeti siin uus seadus, et miinimum tunnitöö tasu on midagi 8 euroga. Näiteks, et varem see koristaja sai 6 eurot, 1.jaanuar tõusis tema palk(nüüd saab 8 eurot), aga tema tööülesanded sellest kuidagi ei muutunud. Ega ma ka kõige osavam sellel teemal pole, aga loodan et saite aru. Igaljuhul, kui siia tööle tulete, siis alla 8 euro 1 tunni eest teile keegi maksta ei tohiks, kui olete ikka lepinguga tööl.

Kui olime pärastlõunal kohale jõudnud tegime meie hostemaga puhkehetke ja õhtul läksime Itaalia restorani sööma. Seda toitu anti seal nii vähe, sai valida liha,kala ja pasta vahel. Ma võtsin kala, aga see toodi nagu ühel suuremal taldrikul mitme inimese peale. Aga seda kõike jäi väheseks, siis sõin veel teiste inimeste pastat ka. Aga ikka oli kõht tühi.. õnneks toodi magustoit ka mis oli piisavalt suur. Tiramisu, creme brulee, panna cotta ja sorbett olid kõik väga maitsvad.

magustoit mitme inimese peale

Pärast restorani läksime kõik veel Reeperphaniga tutvuma, jalutasime seal tänavatel. Jah, nägime ka neid ööliblikaid. See restoran asus hotellile väga lähedal, kui restoranist välja astusime ja mõnedkümned sammud edasi läksime seisiski iga 2 meetri tagant üks täiesti tavalise väljanägemisega neiu, alguses ei taibanudki ära, et juba eelnevalt mainitud ööliblikatega oli tegemist. Aga mis järgmise kolme sammuga tähelepanu hakkas äratama, kõigil on ühesugused suured talvesaapad jalas, moonbootsid.

Reeperbahnil kõike võimalik vist soetada

Ööelu

Politsei peahoone on kohe õigele tänavale soetatud

Moonbootsitarid  Burger Kingi juures
(paremal suur grupp inimesi on minu rühm)

Sõitsime ka linnaekskursiooni bussiga. Sõitsime üle paljude sildade ja saime teada, et Hamburg on maailma kõige sildade rohkem linn, ligi 2500 silda. Rohkem kui Londonis, Amsterdamis ja Veneetsias kokku. Ei arvanud eks ole. Aga sellise info ekskursiooni juht ette kandis. Veel sõitsime ka Elbe peal laevaekskursiooni, läbi sealsete sadamate. Ma väga ei läinud elevile nende peale, seega ka fotosi pole ja erilisi muljeid edasi ka jagada ei oska. Olid suured metallist konteinerid mida laaditi kaubalaevadele pele ja maha. Konteinereid oli palju ja suured. Enamik kaupu mis Euroopasse imporditakse laevaga, tuleb läbi Hamburgi sadama.

Mingi Bondi filmi Atlantic hotelli rõdul filmitud - pole aimu, kas sul on?

St. Michael kirik

Parempoolsed aknad on kõik viltu ees

Hostemaga

Maximum vesi kunagi selle valge jooneni olnud

Kogu reisi peasündmus oli muusikal "Lõvikuningas" vaatamine. Reede õhtul algas etendus kell 20, ennem sõime kõik ühiselt õhtust Sky restoranis, mis asus ka seal samas hoones. Selle muusikali jaoks on ehitatud ajutine teatrimaja Elbe jõe kaldal. Ning etendust saab vaatama sõita ainult laevaga, mis siis üle kanali risti sõidab teisesle kaldale. Lõvikuningas oli hästi ilusti mängitud ja lauldud. Ma jäin õhtuga väga rahule - nautisin nagu alati teatris käimist.

Teatrisadam

Sky restoranis õhtustasime enne etendust

Etenduse algus

Hakuna Matata! Ära muretse!
Timoni ja Pumba õpetussõna, etendusest

Laupäeval sõitsid kõik tagasi koju, aga mina jäin emaga veel üheks ööks Hamburgi. Selleks õhtuks oli meil plaan balletti vaatama minna. Kuna emal on üks tuttav baleriin, siis õnnestus meile piletid saada. Etenduse nimi on "Liliom", dramaatiline armastuslugu ühest tsirkuse omanikust ja ettekandjast. Alguses on kõik tore ja kõigil läheb hästi, kuid siis tuleb tööpuudus ja tsirkusel hakkab halvasti minema, mees petab oma naist ja varastab. Lõpuks ta võtab endalt ise elu, kuna ta tunneb ennast süüdi kõikides halbades asjades mis ta teinud on. Ettekandja sünnitab aga poja, kes kasvab ilma isata ja lõppkokkuvõtteks muutub samasugueks üleolevaks meheks nagu ta isa oli. Ema tuttav tantsis selle ettekandja õe rolli. Pärast etendust saime ka lavale minna, mis oli väga lahe. Saalis istudes ei arvanudki, et see lava nii suur on. See on hästi kõrge, mida saalisistuja mudiugi ei näe, kõrge, et kõik laest alla lastavad dekoratsioonid sinna ära mahuksid. Ning ka hästi sügav on see lava, ei oskagi täpsemalt kirjeldada seda.

Saal

Õhupallid tulid lavale tantsides, kui väljendati positiivseid emotsioone

Baleriinid on pisikesed

Tantsijad, sinises kleidis ema tuttav

Ühel pärastlõunal külastasime teejoojate paradiisi - teekohvikut. Kohvik, kus saab juua ainult teed. Teesid on väga palju erinevaid. Must, roheline, puuvilja, chai, macha(roheline tee), kokteilid, külmad -soojad. Mina valisid macha tee valge šokolaadi tükkidega. Mulle väga maitses just šokolaadiga, sest see andis natuke sellist magusamat mekki juurde, muidu oleks liiga selline ühekülgne olnud minu meelest. Soovitan kindlasti teearmastajatel seda Hamburgis külastada. See kohvik asub Hafencitys, Messmer Monentum. Seal on ka väikene teemuuseum ja teepood.

Macha tee valge šokolaadiga

Teekotikesed

Muuseum - saad nuusutada ja infot lugeda

Rathaus Hamburgis

Laeva koridor? All olev pilt, ma ei tea õiget sõna. Kui kanalis on vesi erineva tasemega või suuremas mastaabis mõelda, sõidetakse läbi kanali uude veekokku, kus ka veetase võib erinev olla, läbitakse selle laadne koridor. Tegevus näeb välja nõnda, et kui foor näitab rohelist avanevad koridori uksed, laev sõidab sisse, uksed sulguvad. Veetase siis kas tõuseb või langeb vastavalt vajadusele, kui veetase on reguleeritud avanevad väravad sõidusuunal ja ollakse ületatud veetaseme erinevus. Noo näiteks looduslikult oleks sellel fotol väike kosk selle kohapeal kus on seda koridori koos punase fooriga näha. Aga kuna laev ei saa kosest alla sõita, ongi vaja ehitada selliseid koridore. Palun andke teada, kui keegi teab kuidas neid nimetatakse.

Hamburgi pearongijaam

Laupäeval sõidame Austriasse nädalaks suusatama.