pühapäev, 4. mai 2014

Nii see käib

Hei-hei!

Mul on hästi läinud, raha ka vaikselt koguneb (mis vaikselt, alles sain 500 eurot toetust!) ja kõik tundub igapäevaga aina tõetruumaks saama. Aga nagu eelmises postituses lubasin, annan ülevaate, mis vahetusõpilaseks saamisega kaasneb. Kõigepealt pead ise tahtma vahetusõilaseks saada. Sest kõige edukamalt saab vahetusaasta minna, kui sa ise oled asjast huvitatud, mitte vanemate sunnil sinna saadetud. Ja üht ma lisan veel, et kui loed siin ja tunned, et ei minuga ei ole selline asi mitte kunagi võimalik. Siis ma saan oma kogemuse põhjal öelda, et karta ei ole vaja, pealehakkamine sätib kõik muu tahaplaanile. Raha, mis on üldjuhul kõige suuremaks takistuseks, olen ma ise kogunud toetajate abil ja lisaks aitas stipendium.
Aga nüüd..


1. Mine YFU kodulehele (www.yfu.ee) leia sealt sõna TAOTLE ja ongi esimene samm tehtud, tegelikult sinna juurde läheb ka kiri endast ja soovituskirjad. Mina oma taotlust + sellega kaasnevat täitsin terve suve, sest ma ei julgenud seda koheselt ära saata, kiri endast sai valmis, siis seisis ja küpses kuni septembrini, mil tegin viimase lihvi ja saatsin paberid ära.
2. Ootasin kutset Valimispäevale. Kui esimesena saatsin neile paberkandjal enda tutvustuse, siis Valimispäeval oli YFUkatel huvi minuga silmast silma rääkida. Ma ütleks, et see päev on üks tähtsamaid hetki, sest seal langetatakse otsus, kas oled nende arvates valmis terve aasta üksi välisriigis elama. Seal olid ka teised tulevased vahetusõpilased kellega ühiselt mängisime mänge, tegime rollimängu ja omavahel arutades pidime leidma parimad lahendused olukordadele, mis vahetusaastal juhtuda võivad. Pärast ühist tegevust tulid igalühel eraldi intervjuud. Tavalisetele küsimustele vahelduseks küsiti pinget maandavaid küsimusi a la, kas sul kass on, palun tee tema häält :D ma ei hakanud seal kassi jäljendama. Oli küsimusi ka enda kohta ja kuidas vahetusaastat ette kujutan. Aa, ja seal küsiti mõned küsimused inglise keeles ka, aga seda põdeda ei ole vaja, ma oma vigase keelega sain ju rohelise tule sealt ;) Küsimused olid lihtsad ka, nt. kas koolis pakutav toit meeldib?
Valimispäev on tore, puhake end ennem ilusti välja ja olge rõõmsad ning jutukad.
3. Kahe päeva pärast sain vastuse, et olen programmi vastu võetud. Mina isiklikult ei tea veel kedagi, kes valimispäevalt edasi ei oleks saanud. Lisaks valiti mind ka stipendiumi kandidaadiks. Stipendiumi saamisel on ka agad, neid igalepoole minnes ei jagata. Kindel on, et Euroopasse minnes on võimalus saada ja siis kui lähed sellisesse riiki, kus Eesti YFUga pole keegi varem käinud (vist näiteks Lätis pole keegi käinud).
4.Kui saatsin neile vastu kirja, sisuga jah, siis kutsuti mind lepinguvestlusele. Ma käisin seal koos isaga novembrikuus, päev pärast sünnipäeva. Läksime koos Tartu YFU kontorisse, istusime ümmarguse laua taga, mina isaga ühel pool ja meie vastas istus YFU tegevdirektor Oliver. Sel hetkel läksin mina sinna lepinguvestlusele teadmisega, et ma sõidan Šveitsi, isaga oli ka räägitud, mõte oli hea. Seal rääkides oli ka kindel, et sõidan Alpidemaale, aga ei läinud nii... selgub hiljem. Lepinguvestlusel räägiti üksipulgi kõik lepingupunktid läbi ja sai ise vajadusel midagi küsida. Kusjuures, Oliver rääkis mulle seal Saksamaast, sest oli teada, et Šveitsi on ainult üks koht alles. Ja see üks koht oli poolenisti juba kinni, üks tütarlaps olevat Šveitsi lepinguga koju jalutanud ja mõtlemisaega palunud. Kaks päeva hiljem teatati, et see koht läks talle. Siis meenus mulle Saksamaa ja see hakkas päris huvitavas valguses mulle paistma.
5. Teavitasin YFUt oma valiku osas, nad valmistasid lepingu ja see tuli allkirjastada. Sellega oli ka probleeme, seda saab digitaalselt ka teha, aga muidugi on Johannale väljastatud defektiga ID-kaart, mis ei lase allkirju panna. Läks veel kauem aega, sest tuli oodata lepingut paberkandjal. Jaanuarikuus sai kolm x paljudele paberitele alla kirjutatud.
6. Sain rahvusvahelise faili, see on pikk ja põhjalik fail õpilase kohta: kool, huvid, pere, sõbrad, harjumused, pildid, kiri host familyle, läbipõetud haigused, arsti allkiri. Seda on vaja, et pere leida.
7. Eelorientatsioon (ELO), see on paaripäevane vahetusaasta eelne laager. Seal räägitakse veel kõik üle (reeglid, viisad, kindlustus, mida kaasa võtta jne.) Minul on see 27-29.06.
8.Sõit Saksamaale, kindlad lennukuupäeva ei ole paika veel seatud, aga esmane kuupäev on 3. august!?


Lõpetuseks midagi motiveerivat :)
Minu värvilised abipalved, mida olen saatnud üle 100
Kuulmiseni!

1 kommentaar:

  1. Nii pônev! Kas oled midagi juba host family-st ka kuulnud?
    Ich liebe dich ;)
    Pille

    VastaKustuta