laupäev, 6. september 2014

Kool on alanud

Tsauki!

Minu õppeaasta Saksamaal on alanud. Esimese nädala võtan kokku järgnevalt.

Käin 11.klassis, olen Marioniga klassiõde. Aga meil ei ole kõik tunnid kogu aeg koos. Siinne koolisüsteem erineb väheke Eesti omast. 11.klass põhineb kursustel millest osad saad ise valida ja osad on määratud. Näiteks esimesel päeval koolis pidime valima omale põhiaine, mida on 5 tundi nädalas lisaka matemaatika 5le tunnile. Mina valisin inglise keele ja Marion ajaloo. Siis teine valik oli millist keelt tahame, valikus oli ladina, vene ja prantsuse. Alguses valisin prantsuse, sest mõte oli, et Marion saab mind aidata, aga tunnis selgus, et teised on seda juba 5 aastat õppinud. Nii et ma ei saanud midagi aru. Vahetasin prantsuse keele nooremate saksa keele vastu ja sama tegin ka 11. klassi saksa keelega, kuna see on samuti liiga raske ja ei aita see tund saksa keelt paremini mõista. Nüüd saksa keele tunni ajal olen koos 5nda klassi õpilastega ja prantsuse keele ajal 9nda klassiga. Ma arvan, et see on igal juhul parem. Nüüd lähemalt minu esimesest nädalast.
01.09
Esimene september läksime koos isaga kooli, et saada kokku direktoriga ja arutada meie üle. Pool tundi hiljem oli aktus ja seal tutvustati meid kogu koolile samuti. Kummaline on see, et siin keegi ei kandnud viisakamaid riideid, oldi täitsa tavaliselt riides ja esimesel päeval oli 3 tundi klassijuhatajaga ja siis läks koolipäev edasi. Vähemalt viimane tund jäeti ära.
Minu koolipäev hakkab igal hommikul kell 7.30, kooli hakkame minema 7.15. Iga päev(mitte esmasp.) on 7 tundi, mis lõppeb kell 14.05. Esmaspäeviti on 6 tundi meil, kuna 7. tund pole saksa keelt nooremate tunni vastu vahetada.
T02.09
Alustasin oma teist koolipäeva sissemagamisega, ja mitte sellise 5-10 minutit vaid õde äratas mind 15 minutit enne kooli algust. Õnn on see, et me koolile 5 min kaugusel elame. Sellel hommikul toimusid mu kõige kiiremad liigitused ja kiired jalad. Jõudsin tundi siis kui kõik olid juba istet võtnud ja tere hommikust oli ära kõlanud. Vabandasin ja istusin esimesele vabale kohale. Teisipäev on see päev kui meil on Marioniga kõige rohkem tunde koos. Siis istume koos, kui oleme üksi, istume kas üksinda praegu või mõnes tunnis kellegi kõrval ikkagi. Alguses ikka igas tunnis vaja ennast tutvustada teistele ja kui on uudishimulik õpetaja on vaja ka küsimustele vastata. 

Õe valmistatud Šveitsi kakao mulle külmal teisipäeval

03.09
Ei maganud sisse, aga klassi jõudsin ikka siis, kui kõigil juba kohad võetud. Siis lonkisin esimesse pink, olin maha istund kui keegi hõikas Johanna ja kutsus mind enda kõrvale istuma :) tore, palju parem on istuda tegelikult kellegi kõrval siis saab maha vaadata kui õpetajate kohutavat käekirja välja ei loe. Kolmapäeval pärast kooli võtsin ennast kokku ja tegi jooksuringi, palju parem tunne oli pärast. Tahan juba mingit sporti teha, esmaspäeval uurin nende võimaluste kohta. Muidu tunnis kõigest aru ei saa, kuna siin on ka dialekt saksa keelel on vahest ikka ilmvõimatu ka tuttavaid sõnu tuvastada.
04.09
Jälle enda tutvustamine, klassi otsimine, koha leidmine, imelikuse tunde tundmine - saab päeva lühidalt kokku võtta. Imelik tunne on see, et ma istun klassis ja põhimõtteliselt ei tee midagi. Selline halva õpilase tunne on, keda pole ma veel ühtegi kohanud. Siin kõik on tunnis valvel, keegi ei lösuta, kõik teevad kaasa ja siis on üks vahetusõpilane kes istub ja joonistab näiteks või kirjutab muid asju(uusi sõnu on kuhjaga selle nädalaga juurde tulnud). Neljapäeval jäi mul kaks bioloogiat õpetaja puudumise tõttu ära, ta olevat haige. Läksin koju selleks ajaks. Olin niisama ja koristasin koertekarvu elutoast. Siis läksin kooli tagasi ja kui see lõppes oli õues nii ilus ilm. Läksime kodus ujuma. Marion lihvis mu krooli ujumisoskust ja vettehüpet ka. Pean veel siiski palju harjutama. 

Harjutusväljak
Ema varustas meid šokolaadiga

5.09
Juba ongi esimene, kõige hirmsam nädal läbi. Reedel mul oli ka muusika mille sain samuti ise valida, teine valik oli kunst. Kuna maalimises ole samuti kehv otsustasin muusika kasuks. Seal saan mängida suu liigutamist, aga kunstis joonistamist ei saa mängida. Uurisin kaua neil muusika on olnud ja tuleb välja, et 11 aastat. See tund oli nagu muusikakooli oleks sattunud, teooria, kõik teadsid vastuseid õpetaja küsimustele ja nende lauluhääled, vauu. Ma isegi Eestis olin laulunoodi jälgimisega hädas, aga nüüd mul ei ole kedagi, kes näitaks kust ma laulma pean :( siis ma parema meelega kuulan teisi ilusti laulmas.
Pärast kooli käisin jälle ujumas ja õhtul läksime emaga tema töökaaslaste juurde grillima. Jäime ööseks, sest selle grillimise põhisündmus on sealiha 20 tunnine küpsetus. Mu ootused olid kõrged ja ma ei pidanud pettuma. Ilusti pehmeks küpsenud, parajalt mahlane. Temperatuur oli 28 kraadi ahjus. Seda sõime(laupäeval) koos brötscheniga, kaste, kapsasalat, liha. Oli väga-väga maitsev.

Pühapäeval lähme koos hostemaga gurmeerestorani. Tal mingi tuttav kokk seal ja valmistab meile taimetoitu, keegi siin ei ole taimetoitlane, aga see kokk on sellel spetsialiseerunud või midagi sellist. Midagi väga peent ja mitte tavalist pidavat see olema.

Vanemad on toredad, aga töötavad väga palju. Hommikul vara tööle, õhtul hilja koju. Seetõttu on ka meie õhtusöögid tavapärasest hilisemad. Ema koguaeg teeb midagi, asjatab, käib kuskil. Pole teda veel kordagi elutoa diivanil istumas näinud. Isa on rõõmus ja hoolitsev, tihti küsib kas kõik on korras ja soovib hommikuti ilusat päeva.


Mul on tekkinud teile küsimus. Kas ma olen piisaval neist asjadest rääkinud, mis huvitavad või on soovi, et millestki lähemalt kirjutaksin? Andke teada, minul on järg juba vaikselt kadumas (:


Ilusat pühapäeva!
Soovib JJ

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar